Glass+Onion

GlassOnion

I told you about strawberry fields,
You know the place where nothing is real
Well here’s another place you can go
Where everthing flows.
Looking through the bent backed tulips
To see how the other half lives
Looking through a glass onion.

I told you about the walrus and me-man
You know that we’re as close as can be-man.
Well here’s another clue for you all,
The walrus was Paul.
Standing on the cast iron shore-yeah,
Lady Madonna trying to make ends meet-yeah.
Looking through a glass onion.
Oh yeah, oh yeah, oh yeah.
Looking through a glass onion.

I told you about the fool on the hill,
I tell you man he living there still.
Well here’s another place you can be,
Listen to me.

Fixing a hole in the ocean
Trying to make a dove-tail joint-yeah
Looking through a glass onion.

(Lennon McCartney)

Mamiya RB67 Professional S
Mamiya Sekor 1:3.8 f=90mm
Ilford FP4 Plus

© 2015 Hans-Jürgen Sommerfeld, all rights reserved

Advertisements

7 thoughts on “Glass+Onion

  1. Lieber Jürgen,
    das ist “nur” eine ausgewachsene Zwiebel und “nur” ein Glas, aber ganz klasse Fotos von der Wirkung. Schön gemacht.
    Wie gehts dir?
    LG, Marion

    • Liebe Marion,
      ich danke Dir!
      So was kommt von “Schietwetter” und dem Drang irgend etwas zu machen 😉
      Von der Zahnfront gibt es keine neuen Nachrichten, es schmerzt nach wie vor und den Mund bekomme ich immer noch nicht weit genug auf. Morgen Nachmittag habe ich den nächsten Termin. Schau’n mer mal….
      LG und gute Nacht,
      Jürgen

      • Lieber Jürgen,
        das ist aber eine hartnäckige Geschiche, menno.
        Der Drang, irgend etwas zu machen, hat schöne Fotos gezaubert. Hat sich also gelohnt 🙂
        Wir hatten gestern herrlichsten Sonnenschein, ich hab es sehr genossen. Und die Sonne hat auch schon ganz schön Kraft. Erstaunlich.
        LG und weiter gute Besserung
        Marion

        • Hallo Marion!
          Am Montag wird operiert. Ich hoffe, dass es dann gut ist.
          Hier hat sich heute die Sonne gezeigt und ich habe das zu einem Spaziergang nach dem Arztbesuch genutzt – ohne Kamera, da ganz spontan…
          Liebe Grüße
          Jürgen

          • Hallo Jürgen,
            Gott sei Dank, ein Lichtblick! Auch wenn es noch ein paar Tage hin sind… Aber es liegen schon viel mehr quälende Tage hinter dir.
            Freut mich, dass du etwas Sonne hattest. Manchmal genießt man ohne Kamera noch mehr, so gehts mir jedenfalls. Bin dann sehr in mich gekehrt und auf eine Weise ganz bei mir.
            Liebe Grüße
            Marion

    • Thank you Theanne!
      It is going better every day and on Monday I will finally have my surgery. So after that I hope things will be fine very fast.
      Have a nice day,
      Juergen 🙂

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s